【聽歌學英單】Mr.Lonely〡Bobby Vinton

Mr. Lonely (中文翻譯) (英單)〡Bobby V

收錄專輯:〈The Best Of Bobby Vinton〉

作詞/曲:Bobby Vinton&Gene Allan     

 

 

今天來聽一首經典的老歌。

很特別的氛圍,一種古典、寂寞的味道。

有很多人翻唱,我最喜歡的是演唱者的投入。

 

 

影片出處:https://youtu.be/f_dZ09pASsk?si=ssjm8wpCUTTKRZFq

 

英文單字

中文翻譯

 

 


 

 

 Lonely,


I'm Mr. lonely.


I have no body for my own.


I am so lonely


I'm Mr. Lonely


Wish I had someone to call on the phone.


Now I'm a solider,


A lonely solider


Away from home through no wish of my own


That's why I'm lonely


I'm Mr. Lonely


I wish that I could go back home.


Letters


Never a letter


I get no letters in the mail


I've been forgotten


Yes


Forgotten


Oh how I wonder


How is it I failed ?


Now I'm a solider,


A lonely solider


Away from home through no wish of my own


That's why I'm lonely


I'm Mr. Lonely


I wish that I could go back home

  


 

Mr. Lonely (中文翻譯) (英單)〡Bobby Vsoldier  [ ˈsoʊl.dʒɚ ] noun [ C ]

=士兵

 

Mr. Lonely (中文翻譯) (英單)〡Bobby Vwonder [ ˈwʌn.dɚ ] verb

=疑惑、想知道

 

 


 

Mr. Lonely (中文翻譯) (英單)〡Bobby V中文翻譯

 

寂寞,我是寂寞先生

無可依靠、也一無所有

我好寂寞,我是寂寞先生

希望有人能與我通話

現在,我有如士兵,一位寂寞的士兵

不得已而遠離家鄉

這就是為什麼我很寂寞,我是寂寞先生

希望能回家

信,一封也沒有

信箱裡沒有給我的信

我被遺忘了

沒錯

被遺忘了

喔~

我好想知道

為什麼會失敗

現在,我有如士兵,一位寂寞的士兵

不得已而遠離家鄉

這就是為什麼我很寂寞,我是寂寞先生

希望能回家

 


 

 

這首歌的單字比較簡單。

 

歡迎到部落格看看其他文章。

 

下次見Mr. Lonely (中文翻譯) (英單)〡Bobby V

 

 

arrow
arrow

    Teatime 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()